sobota 28. ledna 2012

Teambuilding a předešlé dva dny

Hejsan!
         Tak jsem si založila kvůli svým badíkům facebook, abych věděla o všech akcích, které se budou konat. Dnes jsme měli Teambuilding Day. Společně jsme prošli šesti disciplínami a soutěžili s Buddy skupinou č. 11. Bylo to pořád nerozhodně, ale závod, při kterém jsme museli mít ve dvojici svázané nohy k sobě jsme na plné čáře vyhrály. Máme ve skupině rychlé Němky. Seznámila jsem se s dalšími čtyřmi lidmi, ale jejich jména si bohužel až na jednu výjimku nepamatuji. Ach jo, má paměť na jména. Nejvíc jsem se ale bavila zase s Číňankou, která se jmenuje Suina(?nevim, jak se to správně píše), a s Japoncem Ryuem. Chudák Ryu, při jedné aktivitě mě musel tahat na zádech, určitě jsem pro něj byla dost těžká. Nakonec to ale zvládnul a naše Buddy group 12 dokonce vyhrála. Porazili jsme dalších pět skupin a získali jsme tak pití a jídlo na večerní párty. Perfektní! Líbí se mi, jak se umí všichni tak radovat z vítězství, všichni šli do všech aktivit fakt s nadšením. Nejlepší bylo stanoviště "fíka", tam jsme dostali napít a najíst, prostě taková odpočinek. Fíka je pro Švédsko typické slovo, znamená to něco jako pauza, odpočinek apod. Běžně se říká jdem na fíku..
              Po dlouhé době mám fakt nacpaný žaludek, uvařila jsem si tu na koleji první velké jídlo- těstoviny se salámem a se žampiony. Zjistila jsem, že Nathana jsem už trochu četla dřív a že jsme ho ve škole dělali loni na literatuře. Takže to bude jednodušší.
           A ještě, co mi říkala Suina.. Prý bude vařit večer čínskou večeři, ale i pro další lidi.. kamarády. Má tu i kolo, sama si ho sestavila z částí, které našla někde u kolejí po minulých zahraničních studentech. Prý je rozbité, ale chce si ho sama spravit. Říkala jsem jí, že u nás v Čr jezdí na kole lidi především v létě, ale v zimě na sněhu potkat cyklistu je docela rarita. Tady je to ale úplně normální. Asi to chce cvik.

Ještě krátce o čtvrtku a o pátku, moc se toho nedělo. Ve čtvrtek jsem měla školu od rána až do patnácti. Taky jsem psala test ze švédštiny. Nikdy by mě nenapadlo, že mě bude zkoušet člověk ze Slovenska. Eva je moc sympatická lektorka a na hodiny švédštiny se moc těším. Po škole jsem šla do města koupit internet. Chlápek v obchodě ze mě asi musel růst, když odpovídal mé stupidní dotazy, ale raději se zeptám, než abych to neuměla pak zprovoznit. Večer se mi net stejně nepodařilo nahodit, k tomu mě ještě začali všichni  bombardovat smskami, proč se neozývam. V pondělí hned ráno jsem se vydala opět do centra do obchodu i noťasem. Je to pěkná štreka.. tak 5 kilometrů tam, pak zas zpátky. Chtěla jsem se ještě podívat trochu po městě, zašla jsem do kostela a taky k řece. Řeka vypadá spíš jako louka, je zamrzlá, ani jsem se pořádně k ní neohrabala, všude je strašně moc sněhu. Když jsem přišla domů na kolej, byla jsem dost unavená. Ale taky šťastná, že mi internet funguje. Byla asi chyba v kontaktu sim karty v USB. Sedla jsem si k notebooku a do večera jsem se od něj nezvedla. První skajpování s mamkou a taťkou, a pak do hajan.

Je moc dobře, že si tu procvičím snad všechny tři jazyky ve srovnatelné míře. Se studenty z dalších zemí mluvím anglicky, se Švédy švédsko- anglicky(když je to něco krátkého, tak švédsky, když potřebuju něco víc popsat a vysvětlit, tak anglicky). Ve škole mluvím a poslouchám zas jen němčinu. A příští týden se mi k tomu přidá ještě ta švédština.

Takhle vypadá fíka u Anderse a Gunilly :)



       






6 komentářů:

  1. Moc ráda čtu tvé zážitky a moooc obdivuji tvé jazykové znalosti. jsi obdivuhodná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow! Díky moc. Mám radost z Tvých pěkných komentářů.

      Vymazat
  2. A jak je to Aničko s kafem u fíky? :-) Měla jsem k tomu referát a prý se bez kávy ani nehnou ve Švédsku... Taky bych brala trochu sněhu i u nás. Zrovna nám tu jen mrzne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, no kafe teda Anders s Gunillou ani nepijí, spíš čaj si dáváme. Tady na koleji si lidi spíš vaří kávu, je tu dokonce i kávovar. Včera jsme taky pili všichni čaj, tak nevím.. asi je to individuální. Třeba si to tu lidi nějak chtějí vynahradit, když tu nemají žádné čajovny. Je to zvláštní..

      Vymazat
  3. Páni, tolik jazyků? A blog ti chvala bohu pomáhá nezapomenout mluvit česky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen blog, taky skajpování s rodinou.. A je tu taky docela dost Čechů a Slováků :-)

      Vymazat